1. Начало
  2. Примери
  3. Продажби
Написано от Карл Калър:Карл Калър:

Продажби - примерно мотивационно писмо

Мотивационното писмо на специалиста в областта на продажбите е най-добрата реклама, на която е способен, защото предлаганите продукти са собствените му знания и умения. Това ръководство ще ти помогне да съставиш писмо, което да ти гарантира изгодна сделка с работодателя.
4.6
Средна оценка
души вече го оцениха
Продажби - примерно мотивационно писмо
Редактирай това мотивационно писмо

Най-добрите рекламни послания са кратки, въздействащи и запомнящи се. Доводите им са необорими и провокират емоционална реакция, която подтиква към действие. Ако насоченото послание удари право в целта, потребителят натиска бутона за поръчка.

Изпипаното мотивационно писмо в областта на продажбите има същия ефект. То представя убедително професионалните ти умения и показва, че си наясно с нуждите на работодателя. 

Ако доводите ти имат пряко отношение към бизнеса на назначаващия, те ще му направят впечатление и ще послужат за основа на представянето ти в следващите етапи от конкурса.

Продажби – примерно мотивационно писмо

 Приспособим пълен текст на примерно мотивационно писмо

Уважаеми г-н Трайков, 

Удовлетвореността на клиентите на товарни превози изисква много повече от гарантиране на наличности и атрактивно ценообразуване. При конкуренцията с други търговци в предлагането на контейнери по организирането на морски транспорт основните параметри на услугата и цената не ми осигуряват желаното предимство. Трябва да убедя клиентите, че си струва да работят именно с моя колектив.

Наясно съм, че „Крано Глобал“ пуска нови маршрути в Далечния Изток, и се надявам опитът ми в В2В продажбите в региона да се окаже полезен. От десет години работя в мрежа, представям доклади на конференции по транспорта и градя отношения с повече от 250 вносители и износители. В рамките на шест години спомогнах за увеличаването на пазарния дял на работодателя си от 4 на 8%. 

„Крано Глобал“ подкрепя философията на бореца победител, затова очаквам да пасна добре в колектива. Ето някои от по-важните ми постижения в продажбите на yслуги в областта на спедицията:

  • За последните пет години разширих клиентската база за морски товарни превози с 25%.
  • Постигнах средно задържане на клиенти от 90% годишно.
  • Увеличих годишния ръст на приходите с 16%.
  • За последните шест години надминавах годишната квота за продажби средно с 45%.
  • Привлякох повече от 150 клиента от Далечния Изток, а много от тях  биха могли да се преориентират към „Крано Глобал“.
  • Генерирах 2,3 млн. лв. приходи за последното тримесечие.
  • Заемам челно място по продажби в класацията на компанията.


Задълбоченото познаване на конкретните изисквания на клиента е ключово за определянето на лостовете при договарянето и реализирането на пълния потенциал на всяка възможност. Работата ми е най-интересна, когато управлявам гъвкави процеси по продажби, вместо просто да изготвям оферти за евентуални клиенти.

Към тази кариерна възможност ме насочи един от настоящите Ви управители по продажбите, Ясен Николов. Надявам се да се срещнем на интервю, за да разбера защо толкова му харесва да работи при Вас. 

С уважение,

Екатерина Влаева

11.09.2024 г., гр. София

Копирано!

Структура на мотивационното писмо на специалиста по продажбите

Рекламното послание в кандидатурата ти за работа трябва да бъде оригинално, а някои индустрии изискват по-голяма доза творчество. Въпреки това е добре структурата на мотивационното ти писмо да следва общия план, приет за повечето професии.

Мотивационното писмо е кратък документ (300 – 400 думи), придружаващ автобиографията ти. То ти позволява да представиш по-подробно личността си и уменията си да убеждаваш клиентите в ползите от продуктите и услугите, които предлагаш.

Представянето ти ще бъде най-пълноценно, ако спазваш следната структура:

  1. Заглавната част (горен колонтитул, заглавка) трябва да включва личната ти информация – име, телефонен номер, имейл адрес и други данни, които свързват писмото именно с теб. Оформи заглавката, така че да привлича вниманието, без да се натрапва с нестандартен дизайн.
  2. Поздравът задава тона на писмото, затова трябва да бъде подбран внимателно в зависимост от читателя. Класическото „Уважаеми/Уважаема г-н/г-жо [фамилия],“ почти винаги е най-добрият вариант. Ако вече познаваш работодателя или фирмената му култура предполага по-неофициален тон, можеш да използваш обръщението „Здравейте, [малко име],“. Това е приемливо и при изпращане на мотивационно писмо по имейл.
  3. Уводът трябва да привлече вниманието на назначаващия с кратък разказ, статистически данни за постиженията ти или интересен факт за кариерата ти.
  4. Изложението е същината на мотивационното ти писмо. Тук трябва да опишеш опита и постиженията си в продажбите, изтъквайки търговския си нюх.
  5. Заключение – заяви отново интереса си да работиш във фирмата и насърчи назначаващия да те потърси или да те покани на интервю.
  6. Подпис – приключи с професионален тон (напр. „С уважение,“ или „Благодаря Ви за отделеното време,“) и напиши отдолу името си.
Съвет от експерта

Липсва ти вдъхновение? Прегледай и другите ни примерни мотивационни писма, свързани с със сектор „Продажби“:

За повече информация и подробно описание на всеки раздел прегледай специализираното ни ръководство за съставяне на мотивационни писма.

Увод в мотивационното писмо на специалист продажби

Първите изречения от мотивационното ти писмо за работа в сектора на продажбите ти дават чудесна възможност да си направиш бърза реклама. Професионалните търговци са майстори на кратките, съдържателни послания, затова едва ли ще ти е трудно да напишеш увод, който попада право в целта.

Създай представа за потенциалния си принос към работодателя. Обясни как си изпълнявал и надминавал цели за продажби, как си съдействал за растежа на бизнеси, как си привличал нови клиенти. Грабни вниманието на читателя, за да продължи с интерес към изложението ти.

Препоръчителни действия

Уважаема г-жо Танева, 

Като специалист в продажбите на лабораторни и медицински консумативи съм се убедил, че удовлетвореността на потребителите е ключов фактор за развитието на бизнеса. За петгодишния си стаж при последния ми работодател задържах 85% от клиентите на годишна база и привлякох повече от 30 средни и големи предприятия. Впечатлен съм от Вашия стремеж към иновации и ангажимент за качествено обслужване и вярвам, че като Ваш търговски представител ще надмина досегашните си постижения.

Непрепоръчителни действия

Здравейте, 

Казвам се Красимир и бих искал да кандидатствам за обявената от вас позиция за специалист телефонни продажби. Смятам, че петгодишният ми опит в кол център ме прави подходящ кандидат за длъжността.

Избягвай стандартните встъпителни изречения и говори по същество. Демонстрирай уменията си в действие. Ако с отличното си обслужване си задържал „85% от клиентите на годишна база“ и си спомогнал за разрастването на бизнеса на минали работодатели, спомени го в самото начало. Фактите и цифрите илюстрират реалния ти принос.

С този подход можеш да изтъкнеш квалификацията си в унисон с нуждите на работодателя и да изградиш впечатление за потенциалните ползи от назначаването ти.

Приспособим примерен увод в мотивационно писмо

Уважаеми г-н Трайков, 

Удовлетвореността на клиентите на товарни превози изисква много повече от гарантиране на наличности и атрактивно ценообразуване. При конкуренцията с други търговци в предлагането на контейнери по организирането на морски транспорт основните параметри на услугата и цената не ми осигуряват желаното предимство. Трябва да убедя клиентите, че си струва да работят именно с моя колектив.

Копирано!

Изложение в мотивационното писмо на специалист продажби

Изложението е основната част от мотивационното писмо, в която трябва да обясниш какво те превръща в незаменим специалист по продажбите. В естествения ход на повествованието си можеш да представиш следното:

  • Умения и опит, които те открояват на фона на конкуренцията и оформят портрета ти на завършен кадър;
  • Съвместимост със средата и колектива на работодателя в професионален и личен план;
  • Потенциален принос към бизнеса на работодателя въз основа на представените качества и постижения.

Първи абзац от изложението – защо си подходящ за позицията (умения и опит)

Започни със замах – представи ключови умения и качества, които те превръщат в отличен кандидат за обявената позиция в сектора на продажбите. Ето как можеш да разкажеш професионалната си история:

  1. Изтъкни отличните си комуникационни умения – те са абсолютно задължителни за постигането на успехи в областта на продажбите. Може би общуваш ефективно с международни клиенти или владееш специфики при воденето на преговори с представители на чужди култури? Имаш доказано печеливш подход към определени целеви групи? Илюстрирай уменията си с примери от практиката си.
  2. Демонстрирай познания за предлаганите продукти или услуги в зависимост от индустрията на работодателя. Така ще покажеш, че си подготвен за длъжността и можеш да бъдеш полезен още от деня на назначаването си.
  3. Акцентирай върху способността си да изграждаш трайни взаимоотношения с клиентите. Дай пример за това как привличаш и задържаш клиенти. Управлението на тези взаимоотношения е основен фактор за успеха на бизнеса.
  4. Покажи гъвкавост и приспособимост. Тези качества са особено важни в динамичната среда на продажбите. Трябва да си способен да се адаптираш бързо към промени в обстоятелствата и да се възползваш от нововъзникнали възможности, например свързани със специфични нужди на потребителите.
  5. Представи уменията си да работиш с утвърдени и нови технологии. Елементарната компютърна грамотност се подразбира, но модерните софтуерни системи за продажби повишават значително ефективността на обслужването благодарение на бързата обработка на трансакциите и прекия достъп до информация за продуктите.
  6. Дай пример за способността си да разрешаваш възникнали проблеми в кратки срокове. Специалистите по продажби преодоляват успешно многобройните предизвикателства в бранша си с аналитично мислене, внимание към детайлите, положително отношение и далновидност. Тези умения са важни за постигането на удовлетвореност на клиентите.
Съвет от експерта

Използвай търговска практика в мотивационното си писмо

Специалистите по продажби използват различни техники за успешно сключване на сделки. Прилагането на една-две от тях в писмото ти ще загатне за търговския ти нюх.

Докато си проучвал потенциалния си работодател, със сигурност си установил някои от слабите му места. Обясни как назначаването ти ще допринесе за решаването на проблемите му. Можеш да го направиш в едно изречение – както при убеждаващата комуникация с клиента преди реализирането на продажба.

Втори абзац от изложението – как се вписваш в средата на работодателя

Задължително трябва да съобразиш съдържанието на мотивационното си писмо с културата и целите на работодателя, за да покажеш, че ще се впишеш в средата му в личен и професионален план. 

Проучи подробно фирмата, в която кандидатстваш, и установи кои са конкурентите й. След това формулирай възможния си принос към бизнеса ѝ в съзвучие с приоритетите ѝ.

Да вземем за пример логистичния гигант DB Schenker, който във всеки един момент предлага стотици работни позиции, включително в сектора на продажбите, по целия свят. Компанията се ръководи от мотото „Ангажирани, способни, глобални“.

Фирмената култура на DB Schenker се гради на равнопоставеност, приобщаване и уважение. Мисията ѝ се изразява в:

  • Предлагане на услуги с добавена стойност, запазващи конкурентоспособността и компактността на веригата за доставки на клиентите;
  • Обслужване на ключови индустриални сектори с иновативни и устойчиви решения.

Свържи елементи от мисията и ценностите на компанията със своя опит, качества и умения. Можеш да споделиш и лични впечатления от дейността ѝ, за да покажеш, че споделяш нейните стремежи и проявяваш неподправен интерес към обявената позиция.

Приспособимо примерно изложение в мотивационно писмо

Наясно съм, че „Крано Глобал“ пуска нови маршрути в Далечния Изток, и се надявам опитът ми в В2В продажбите в региона да се окаже полезен. От десет години работя в мрежа, представям доклади на конференции по транспорта и градя отношения с повече от 250 вносители и износители. В рамките на шест години спомогнах за увеличаването на пазарния дял на работодателя си от 4 на 8%. 

„Крано Глобал“ подкрепя философията на бореца победител, затова очаквам да пасна добре в колектива. Ето някои от по-важните ми постижения в продажбите на yслуги в областта на спедицията:

  • За последните пет години разширих клиентската база за морски товарни превози с 25%.
  • Постигнах средно задържане на клиенти от 90% годишно.
  • Увеличих годишния ръст на приходите с 16%.
  • За последните шест години надминавах годишната квота за продажби средно с 45%.
  • Привлякох повече от 150 клиента от Далечния Изток, а много от тях  биха могли да се преориентират към „Крано Глобал“.
  • Генерирах 2,3 млн. лв. приходи за последното тримесечие.
  • Заемам челно място по продажби в класацията на компанията.


Задълбоченото познаване на конкретните изисквания на клиента е ключово за определянето на лостовете при договарянето и реализирането на пълния потенциал на всяка възможност. Работата ми е най-интересна, когато управлявам гъвкави процеси по продажби, вместо просто да изготвям оферти за евентуални клиенти.

Копирано!

Призив към действие и заключение: Окончателната оферта

Заключителният коментар преди евентуалното реализиране на продажба изразява уважение и надежда. Можеш да използваш същия подход в мотивационното си писмо. Обобщи търговското послание, че си отличен кандидат за позицията, без да си придаваш излишна важност. Бъди уверен, но не и самонадеян.

Изрази желанието си да продължиш диалога с работодателя, като отправиш „призив към действие“. Насърчи го да те потърси – все пак целта ти е да отидеш на интервю.

Завърши писмото любезно, с фраза като „С уважение“, „С най-добри пожелания“ или „Благодаря Ви за отделеното време“, и напиши отдолу името си. Под него можеш поставиш датата и населеното място, откъдето пишеш.

Приспособимо примерно заключение и подпис в мотивационно писмо

Към тази кариерна възможност ме насочи един от настоящите Ви управители по продажбите, Ясен Николов. Надявам се да се срещнем на интервю, за да разбера защо толкова му харесва да работи при Вас. 

С уважение,

Екатерина Влаева

11.09.2024 г., гр. София

Копирано!

Как се пише мотивационно писмо за работа в сектор „Продажби“ без опит

Ако сега завършваш образованието си или наскоро си преминал курс за придобиване на квалификация за продавач-консултант, търговски представител или друга специалност от направление „Търговия на едро и дребно“, липсата на трудов опит не е пречка да съставиш хубаво, целенасочено мотивационно писмо.

Можеш да започнеш работа като помощник в търговски екип, където да изучиш тънкостите на професията, докато изпълняваш рутинни задължения. От друга страна, за назначаване на позиция като продавач в магазин рядко се изисква дори професионална квалификация – достатъчна е диплома за средно образование.

Ето какво да включиш в мотивационното си писмо на начинаещ в сектора на продажбите:

  • Обърни специално внимание на образованието си. Обясни как квалификацията ти отговаря на нуждите на работодателя с примери за придобити знания и умения, които ще допринесат за представянето ти. Ако си завършил висше образование, например специалност „Търговия и продажби“ в УНСС, можеш да споменеш курсове и проекти, които ти дават стабилна основа за изпълнението на желаната от теб длъжност.
  • Наблегни на преносимите си умения. Добрият специалист по продажбите е комуникативен, позитивен, убедителен, услужлив, отговорен, дискретен и далновиден. Спомени в контекст „меките“ умения, на които ще разчиташ при взаимодействията си с клиентите и работния колектив.
  • Изрази стремежа си да се учиш и да се развиваш. Назначаването на млади, образовани и мотивирани кадри винаги е добра инвестиция за търговските дружества. Ако убедиш с ентусиазма си работодателя, че може да разчита на твоята лоялност, шансът да бъдеш поканен на интервю ще нарасне съществено.

Подкрепи преносимите си умения и знанията си с академични или житейски постижения, за да не бъдеш голословен.

Основни изводи

В мотивационното писмо приложи техниките си за влияние и убеждаване, които използваш при продажбите. Придържай се към основното си послание, за да изтъкнеш потенциалния си принос за работодателя.

С помощта на нашия онлайн инструмент мотивационното ти писмо ще се превърне в идеалното допълнение на автобиографията ти. Предлагаме и професионално оформени шаблони, с които кандидатурата ти ще придобие безупречен вид. На добър час!

Създай своето мотивационно писмо за минути
Създай своето мотивационно писмо за минути
Привлечи вниманието и по-бързо получи желаната работа с нашата колекция от разработени от експерти, безплатни шаблони за мотивационно писмо, които ще ти осигурят перфектната позиция.
Създай мотивационно писмо

Безплатни професионално разработени шаблони

С над 10 милиона създадени CV-та и мотивационни писма, CVapp.bg е водещият онлайн инструмент за изграждане на кариера, който ще ти осигури интервюта за работа
4.5 от 5
въз основа на 212 отзива за Trustpilot
Използвай този шаблонСтокхолм cover_letter template
Стокхолм
1 600 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонНю Йорк cover_letter template
Ню Йорк
500 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонВиена cover_letter template
Виена
140 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонСидни cover_letter template
Сидни
180 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонЛондон cover_letter template
Лондон
350 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонДъблин cover_letter template
Дъблин
300 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонМосква cover_letter template
Москва
73 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонАмстердам cover_letter template
Амстердам
180 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонМадрид cover_letter template
Мадрид
170 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонСантяго cover_letter template
Сантяго
160 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонСингапур cover_letter template
Сингапур
60 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонОсло cover_letter template
Осло
66 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонКейптаун cover_letter template
Кейптаун
9 100+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонПариж cover_letter template
Париж
41 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонБерлин cover_letter template
Берлин
100 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонЖенева cover_letter template
Женева
4 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонВанкувър cover_letter template
Ванкувър
53 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонТокио cover_letter template
Токио
70 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонМилано cover_letter template
Милано
57 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонЛисабон cover_letter template
Лисабон
36 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонБарселона cover_letter template
Барселона
33 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонКопенхаген cover_letter template
Копенхаген
26 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонЧикаго cover_letter template
Чикаго
22 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонРио cover_letter template
Рио
33 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонРим cover_letter template
Рим
6 600+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонБостън cover_letter template
Бостън
21 000+ потребители избраха този шаблон
Използвай този шаблонТоронто cover_letter template
Торонто
130 000+ потребители избраха този шаблон
Този уебсайт използва бисквитки, за да подобри изживяването на потребителите и да извършва анализи и маркетинг. Като използваш нашия уебсайт, ти се съгласяваш с всички бисквитки в съответствие с нашите Политика за бисквитки и Политика за поверителност.
Приеми бисквитките