Най-добрият формат за мотивационно писмо в областта на дигиталния маркетинг
Твоето мотивационно писмо в областта на дигиталния маркетинг има структура и формат. Като опитен маркетингов специалист ти знаеш, че ако излезеш далеч извън очертанията на стандартното, можеш да създадеш объркване у потребителя. Същото важи за мотивационното ти писмо.
Свободен си да проявяваш творчество, но мотивационното ти писмо за позиция в областта на дигиталния маркетинг трябва да съдържа следните елементи:
- Горен колонтитул;
- Поздрав / обръщение;
- Въведение;
- Изложение (основни абзаци);
- Заключителен абзац на мотивационното писмо (заключение и призив към действие).
Това примерно мотивационно писмо на специалист по дигитален маркетинг е отправна точка за съставянето на собствената ти професионална кандидатура:
Уважаема госпожо Петрова,
Дигиталният маркетинг е свързан с намирането на гласа на бранда, усилването му и създаването на общност около него. На предишните си три работни места създадох успешни социални стратегии, увеличих аудиторията с 1700% и повиших разпознаваемостта на бранда до изумителни нива (от 2% до 102%).
Отличната социална стратегия се поддържа сама по себе си, а моята задача като мениджър по дигитален маркетинг е да създам всички правилни съставки за нея. Оптимизирането на дигиталните маркетингови кампании за потребителски марки е свързано с психиката на потребителя – утроих продажбите на сладолед, постигнах 1020% ръст на продажбите във верига за доставки на продукти за лична хигиена и осигурих 25% пазарен дял за нова линия смутита само за шест месеца.
Прилагам няколко акцента от моето портфолио, които могат да бъдат подходящи за бъдещите ни кампании с вас. Всеки бранд е различен, но често ако един метод е подходящ за един бранд, вероятно е подходящ и за друг. Получавам постоянно признание като един от водещите специалисти по потребителски маркетинг и съм уверена в способността си да превърна предишните си победи в невероятен успех за вас.
Ще се радвам на възможността да се срещнем на интервю, за да ви споделя идеите си как мога да подобря представянето на вашия бранд в социалните мрежи.
С уважение,
Емилия Иванова
Горен колонтитул в мотивационното писмо
Също като горната лента на всяка уебстраница или профил в социална медия, горният колонтитул в мотивационното ти писмо свързва личността ти със съдържанието и визията му. В редица големи компании с назначаването се занимава цял екип и кандидатурата ти може да се предава от бюро на бюро. Основната цел на горния колонтитул е да гарантира, че който и да чете писмото ти, ще знае кой си и как да се свърже с теб.
Втората функция на горното поле е да прикове вниманието с естетичното си оформление. Това е едно от малкото места, където можеш да представиш стила си, затова си струва да създадеш професионален дизайн, който привлича окото.
Цел на раздела: Да покажеш на кого принадлежи документа с необходимите лични данни и да привлечеш интереса на специалиста по подбор на персонал с атрактивно оформление.
Поздрав в мотивационното писмо
Поздравът в мотивационното писмо е основен за задаването на уважителен и отзивчив тон от самото начало. Помисли внимателно какво обръщение да ползваш, тъй като някои съвременни компании предпочитат по-непринуденото общуване. За официални институции „Уважаеми / Уважаема“, последвано от титлата и фамилията, е съвсем приемливо. В нашето примерно мотивационно писмо е използван този поздрав. Ако фирмата се слави с младежка работна среда, можеш да ползваш „Здравейте“ и дори само първото име на получателя.
Цел на раздела: Да се обърнеш към назначаващия с поздрав, подходящ за културата на фирмата. Ползвай името на получателя, когато е възможно.
Въведение в мотивационното писмо
Първият абзац е едно от най-важните места за привличане на вниманието на читателя, независимо дали представяш съдържанието онлайн или в структурирано мотивационно писмо. Целта е да напишеш интригуващ и професионален увод, който стига бързо до същината на нещата. Интересен разказ, статистически данни или забележителен факт – всичко върши работа. Просто информацията трябва да води плавно към изложението на писмото.
Цел на раздела: Да привлечеш вниманието на назначаващия и да го насърчиш да чете нататък чрез вълнуващ и актуален увод.
Примерният текст на мотивационно писмо по-долу представя без заобикалки визията и кариерните постижения на автора.
Уважаема госпожо Петрова,
Дигиталният маркетинг е свързан с намирането на гласа на бранда, усилването му и създаването на общност около него. На предишните си три работни места създадох успешни социални стратегии, увеличих аудиторията с 1700% и повиших разпознаваемостта на бранда до изумителни нива (от 2% до 102%).
Изложение в мотивационното писмо (основна част)
Изложението в мотивационното писмо е мястото, където най-после можеш да представиш всичките си умения и натрупания си опит в маркетинга. Акцентирай върху най-актуалните примери от CV-то си и представяй стегнато историите си. Един от начините да го направиш е като следваш схемата „ситуация – задача – действие – резултат“.
Първо опиши конкретната ситуация, после поставената задача, предприетите от теб действия и положителния резултат от тях. Примерите трябва да са свързани с потенциалните ти задължения при новия работодател. Това означава, че е добре да ги сменяш, когато кандидатстваш за различни позиции.
Можеш да завършиш изложението с обсъждане на възможния си принос и стратегиите, които би приложил на новото работно място.
Цел на раздела: Следвай схемата „ситуация – задача – действие – резултат“ за представяне на съдържателни, актуални примери за уменията и трудовия си опит. Обсъди възможния си принос на новото работно място.
Примерният текст от мотивационно писмо по-долу представя различните продукти, които авторът е предложил успешно на пазара.
Отличната социална стратегия се поддържа сама по себе си, а моята задача като мениджър по дигитален маркетинг е да създам всички правилни съставки за нея. Оптимизирането на дигиталните маркетингови кампании за потребителски марки е свързано с психиката на потребителя – утроих продажбите на сладолед, постигнах 1020% ръст на продажбите във верига за доставки на продукти за лична хигиена и осигурих 25% пазарен дял за нова линия смутита само за шест месеца.
Прилагам няколко акцента от моето портфолио, които могат да бъдат подходящи за бъдещите ни кампании с вас. Всеки бранд е различен, но често ако един метод е подходящ за един бранд, вероятно е подходящ и за друг. Получавам постоянно признание като един от водещите специалисти по потребителски маркетинг и съм уверена в способността си да превърна предишните си победи в невероятен успех за вас.
Как завършва мотивационното писмо за работа в областта на дигиталния маркетинг (заключение и подпис)
Вече си приключил със силовите упражнения и е време да завършиш писмото с оптимизъм. Едно от най-ефективните заключения е призивът към действие. Това изречение изразява интереса и ентусиазма ти да бъдеш назначен и приканва специалиста по подбор на персонал да се свърже с теб. Можеш даже да повториш личните си данни и телефонния си номер, ако мястото го позволява.
Избери подходяща заключителна фраза, която отговаря на тона на поздрава ти. „С уважение“, „Всичко най-хубаво“ или „Благодаря за отделеното време“ са подходящи в зависимост от това колко официално е писмото ти.
Цел на раздела: Отправи призив към действие, който насърчава специалиста по подбор на персонал да се свърже с теб. Завърши писмото професионално, с положително послание. Бъди уверен, без да звучиш високомерно или самонадеяно.
Призивът към действие е важна част от заключението. Виж примерния текст от мотивационно писмо по-долу.
Ще се радвам на възможността да се срещнем на интервю, за да ви споделя идеите си как мога да подобря представянето на вашия бранд в социалните мрежи.
С уважение,
Емилия Иванова