Добрата автобиография на маркетингов специалист постига целите на рекламна кампания – генерира интерес, който гарантира продажби. В този случай интересът се изразява в покани за интервюта, а продажбите – в наемането ти на желаната длъжност.
За създаването на успешна кампания е нужно време. Трябва да намериш подходящата аудитория и да спечелиш доверието ѝ. Ние ще те улесним в подготовката на отлично CV.
Предлагаме ти ръководства за писане на автобиография с приложени примери за повече от 40 професии. Изпробвай и нашия интуитивен онлайн съставител.
Първата стъпка от писането на твоето CV на маркетингов специалист е да се запознаеш със структурата на документа. Той трябва да включва следните елементи:
Успешната маркетингова кампания започва с проучване на целевата потребителска аудитория. Същото важи за твоята автобиография. Научи повече за фирмата в която кандидатстваш – за служителите, философията, продуктите, услугите и, разбира се, за потенциалния ти пряк началник.
След като вече разполагаш с достатъчно информация, насочи кампанията си - тук ти си търговската марка. Бъди последователен в посланията, тона и стила си. Съобрази се със следните препоръки, за да увеличиш шанса си за интервю:
Оптимизиране на автобиографията за проверка от АСП
Доброто ти представяне пред автоматизираната система за подбор (АСП) е първата ти възможност да покажеш, че умееш да преценяваш нуждите на потребителя (в този случай – на работодателя).
Използвай аналитичните си умения, за да изпъстриш CV-то си с подходящи ключови думи и фрази от обявата за работа. Да предположим, че в нея са изброени следните изисквания:
Задължително спомени ключовите думи (напр. „продажби на дребно“, „проактивно отношение“, „организационни умения“) в разделите на CV-то си, без да нарушаваш естествения ход на мисълта си. Така ще издържиш теста на АСП, а назначаващият ще получи един добре написан документ.
Обратно хронологичният формат е съсредоточен върху трудовия ти стаж. При него разделът с опита ти започва с последното ти назначение и обхваща последните 10 – 15 години. В 99% от случаите този формат е най-подходящ за маркетинг специалистите.
Съществуват и алтернативни формати, но те се използват при определени обстоятелства. В случай че си завършил наскоро образованието си или предприемаш кариерна промяна, можеш да избереш функционален формат, който набляга върху знанията и уменията ти.
Стилното оформление на заглавната част в CV-то ти на маркетинг специалист ще те открои сред кандидатите. Целта е да представиш ясно информацията си за контакт. Форматирай прегледно личните си данни:
В зависимост от работодателя можеш да включиш датата си на раждане и актуална снимка.
Траянка Петкова
Специалист по маркетинг и комуникации
Ул. „Козлодуй“ №20, гр. София
085478665
trayanka.petkova@gmail.com
Т. Петкова
Маркетинг
Козлодуй 20, гр. София
085478665
tra_la_la@voodoomail.com
Ти си творчески настроен професионалист, който знае как да насочи интереса към продукта си. Едва ли ще ти е трудно да напишеш резюмето в автобиографията си на маркетинг специалист, защото този раздел е в свободен текст и ти позволява да управляваш имиджа си.
Разполагаш с 3-5 изречения, за да се представиш като отличен кандидат за обявената позиция. Можеш да започнеш с основното – години опит и сфера на дейност (маркетингов анализ, консултации, координация, създаване на съдържание и т.н.).
Продължи с основни постижения, качества и умения, които дават обща представа за личността ти и стила ти на работа. Редом с техническите си способности (напр. работа със системи за управление на съдържание, оптимизация за търсачки, разработване на стратегии и продуктови пътни карти) спомени и най-важните си меки умения.
Предай ясно посланието си. Коя креативна маркетингова кампания би изтъкнал в резюмето си? С какво се открояваш сред конкуренцията? Използвай образен език. Помисли как сам би се описал и включи тези съдържателни прилагателни имена в профила си.
Липсва ти вдъхновение? За още идеи прегледай ръководствата ни за писане на автобиография с приложени примери за професиите специалист по дигитален маркетинг, продажби, мениджър, консултант и графичен дизайнер, както и за ученици, студенти или стажанти, търсещи първата си работа.
Ето и три приспособими примера за резюме в CV на маркетинг специалист:
Наскоро завършил маркетинг специалист с основен опит в създаването на съдържание за цифрови и печатни медии съобразно нуждите на целевата аудитория. Сътрудничи с готовност на колегите и управлява ефективно времето си. Мотивиран да развие аналитичните си умения и да допринася за прилагането на иновативни решения в управлението на съдържание.
Маркетинг специалист с десетгодишен опит в изпълнението на традиционни и новаторски медийни стратегии за оползотворяване на възможностите на пазара. С доказан успех в привличането на потребителски интерес и популяризирането на търговски марки. Общителен, организиран и изпълнителен. Мотивиран да постигне измерими резултати, надминаващи целите на бизнеса.
Маркетинг мениджър с 15-годишен опит в разработването и прилагането на стратегии на вътрешни и външни пазари за отлична реализация на предлаганите продукти и услуги. С доказан успех в планирането на оперативните дейности и изграждането на партньорски мрежи за дистрибуция. За пет години работа в международна фирма за козметика увеличих с 80% разпознаваемостта на марката в България и постигнах стабилен растеж на приходите от продажби.
Разделът за трудов стаж в автобиографията ти трябва да следва обратно хронологичен ред. Представи подробно последните си едно-две назначения и по-накратко миналите си позиции до 15 години назад. Демонстрирай кариерното си развитие с все по-значими постижения.
Назначаващият би искал да научи повече за професионалните ти успехи вместо за отговорностите от длъжностната ти характеристика. Всяка подточка от описанията ти трябва да звучи сякаш рекламираш продукт.
Изреди приносите си към бизнеса на миналите работодатели. Започни със силен глагол, последван от факти и цифри, които правят постиженията ти още по-впечатляващи.
Да предположим, че в раздела за трудов стаж на твой колега са представени следните подточки:
Описани по този начин, дейностите не биха се откроили на фона на конкуренцията. Ето как можеш да добавиш конкретика, за да впечатлиш работодателя:
Прегледай раздела за трудов стаж от примерното ни CV на маркетинг специалист:
Маркетинг мениджър в "Космо Трейд" ЕООД, гр. София
Януари 2020 — Януари 2025
Специалист по маркетинг на съдържание в "Авентура" ООД, гр. София
Септември 2014 - Ноември 2019
Ако наскоро си завършил университета или предприемаш кариерна промяна и нямаш реален трудов опит в областта на маркетинга, наблегни на преносимите си умения (комуникативност, организираност, творческо и аналитично мислене) и мотивацията си за работа.
В случай че образованието ти е свързано с маркетинга, включи академични постижения, курсове и практики с отношение към позицията.
Подчертай техническата си грамотност – работата със специализиран софтуер като Adobe Illustrator или пък познанията по оптимизация за търсачки могат да ти дадат предимство.
Не на последно място, покажи че умееш да създаваш съдържание. Поддържането на личен блог, уебсайт или популярен профил в социална мрежа свидетелства за тази способност.
Разполагаш с броени секунди да грабнеш вниманието на назначаващия със своята реклама. Той ще прегледа набързо списъка ти с умения и ако прочетеното не го удовлетвори, ще премине към следващия кандидат.
Включи 5-6 от най-развитите си умения – както професионални, така и личностни. Увери се, че те допълват съдържанието на другите раздели от CV-то ти, изграждайки цялостна представа за способностите ти.
Предлагаме ти списък с умения в маркетинга, които можеш да включиш в автобиографията си.
Представянето на уменията ти не се ограничава до определения за тях раздел. Добре е да ги разпределиш из цялата си автобиография, като ги подкрепиш с примери и постижения. В трудовия стаж и резюмето си можеш да наблегнеш на следните способности:
Прегледай внимателно обявата за работа и избери кои умения да включиш.
Разделът за образование в автобиографията ти представлява списък с академичните ти степени. За повечето позиции в сферата на маркетинга е нужна бакалавърска степен по маркетинг, мениджмънт, търговия, икономика или друга свързана специалност.
Ако притежаваш магистърска или докторска степен, не е нужно да споменаваш средното си образование.
В раздела за образование можеш да включиш и категории като:
Бакалавър по маркетинг, Университет за национално и световно стопанство, гр. София
Септември 2015 - Юни 2019
Диплома за средно образование, Национална финансово-стопанска гимназия, гр. София
Септември 2009 - Май 2014
Всяка търговска марка има отличителна визия. А каква е твоята? Впечатли работодателя със стилно оформена, но не и екстравагантна автобиография. Дизайнът на документа не бива да доминира над съдържанието му. Представи се като креативен професионалист, който знае как да привлече вниманието и да изложи ясно тезите си.
Може би се изкушаваш да ползваш богато цветово оформление, графики и интересни шрифтове, но най-важно е съдържанието на документа. Назначаващият трябва да намери бързо информацията, която търси.
Най-лесният начин да постигнеш желания ефект е да използваш професионално оформен шаблон. Можеш да избереш подходящ вариант от нашите колекции с модерни или креативни шаблони.
Профил
Маркетинг специалист с десетгодишен опит в изпълнението на традиционни и новаторски медийни стратегии за оползотворяване на възможностите на пазара. С доказан успех в привличането на потребителски интерес и популяризирането на търговски марки. Общителен, организиран и изпълнителен. Мотивиран да постигне измерими резултати, надминаващи целите на бизнеса.
Трудов стаж
Маркетинг мениджър в "Космо Трейд" ЕООД, гр. София
Януари 2020 — Януари 2025
Специалист по маркетинг на съдържание в "Авентура" ООД, гр. София
Септември 2014 - Ноември 2019
Умения
Образование
Бакалавър по маркетинг, Университет за национално и световно стопанство, гр. София
Септември 2015 - Юни 2019
Диплома за средно образование, Национална финансово-стопанска гимназия, гр. София
Септември 2009 - Май 2014
Представи се като широко скроен маркетинг специалист с иновативно мислене и усет за нагласите на целевата аудитория. Автобиографията ти трябва да те представя като технически грамотен кадър с развити комуникационни и организационни умения.
Нашият онлайн инструмент ще ти помогне да съставиш съдържателно CV с безупречен формат и дизайн, което да привлече вниманието на работодателя.