Примерно резюме: печелившата формула
За мнозина позицията на представител за обслужване на клиенти е една от най-добрите възможности за постъпване на начално ниво в дадена фирма. На фона на силната конкуренция твоето резюме трябва да бъде кратка, но въздействаща история. Звучи трудно? Не е. Да погледнем. За много специалисти по подбор на персонал и човешки ресурси резюмето ти може би е най-важната част от твоето CV. Ако притежаваш основните квалификации, именно този профил ще те открои от масата. Това е първото ти представяне и често – единственият шанс да проявиш творчество в CV-то си. Също така резюмето често е първото нещо, което хората забелязват на страницата.
Примерен трудов стаж: целенасочен и описателен
Позицията на представител за обслужване на клиенти може да се приеме като „входно ниво“, но има място за растеж. Има и възможности да демонстрираш своя житейски и професионален опит в други сфери. Впечатли работодателите с трудовия си стаж. Имаме чудесна новина за хората, които се преориентират в кариерата си от други области – това е едно от най-универсалните полета за изява, а редица индустрии се нуждаят от специалисти по обслужване на клиенти. По отношение на трудовия опит, обратният хронологичен ред е най-добрият ти залог да оползотвориш ограниченото време на назначаващия за разглеждане на CV-то ти.
Специалист по обслужване на клиенти at АТ&T, Пловдив
October 2018 — January 2023
- Постоянно актуализирах знанията си за продуктите и услугите.
- Обработвах обаждания на клиенти и отговарях на запитвания относно услуги, проблеми с продукти, промоции и плащания.
- Работих по решаване на проблемите на клиентите по своевременен и ефективен начин.
- Ежедневно обработвах голям брой обаждания.
- Pазработвах успешни тактики за продажба на продукти и услуги на клиенти.
- Полагах усилия за разбирането на нуждите на всеки клиент.
Специалист по обслужване на клиенти at хотел Hyatt, София
May 2016 — July 2018
- Посрещах клиентите с ентусиазъм и любезно отношение.
- Осигурявах на гостите и потенциалните гости актуална информация за хотела и промоционалните оферти.
- Ефективно предлагах стаи на случайни клиенти без резервация.
- Отговарях на оплакванията на гостите по професионален и ефективен начин.
- Обработвах плащания и информирах хотелския персонал за състоянието и наличността на стаите.
- Водех работни дневници с ясна отчетност за улесняване на ръководството.
Специалист по обслужване на клиенти at ЦУМ, София
January 2014 — March 2016
- Посрещах клиенти по приятелски и любезен начин.
- Осигурявах висококачествено обслужване на клиентите.
- Обработвах продажбите и връщанията своевременно.
- Отговарях на всички въпроси относно продукти и промоции.
- Правих всичко възможно клиентите да останат доволни и да се върнат отново в ЦУМ.
Как се представя трудовия стаж в CV
Научи точно как да представиш трудовия си опит в CV-то си. Има определени формати, които специалистите по подбор на персонал предпочитат. Ето ги и тях!
Обслужването на клиенти спада към категорията на универсалните професии, необходими в редица индустрии. Въпреки това, когато представяш уменията и трудовия си стаж в CV-то, е логично да си запознат/а с основните браншове, които плащат най-добре. Това ще ти позволи да търсиш най-подходящите отворени позиции, да опознаеш пазара и да персонализираш резюмето си (за универсални кандидатури и конкретни обяви за работа). В България най-често се отварят позиции за представители за обслужване на клиенти в областите подкрепа на бизнеса, ресторантьорство, продажби на дребно, банкиране и финанси. Ако си работил/а в сходни браншове и кандидатстваш за подобна работа, логично е да представиш приоритетно годините опит в CV-то си. Следващото, което трябва да направиш, за да надминеш конкуренцията, е да съставиш списък с подточки или да отбележиш по друг начин твоите постижения, забележителни стъпки в израстването ти и по-важни задължения на предишни позиции.
Как да изброиш специалните си умения в CV-то
Съвети, примерно оформление и ключови думи за изброяване на специални умения в CV-то ти, които специалистът по подбор на персонал ще хареса.
Социалните умения са основната отправна точка на всеки специалист по подбор на персонал и човешки ресурси, оценяващ кандидатура за позиция за обслужване на клиенти. Въпреки това, както сме отбелязвали и преди, почти всички трудови пазари са повлияни от технологичните иновации. Това означава, че в последните години професионалните умения са придобили по-голяма тежест. Способността ти да използваш цифрови системи за комуникация с клиентите (или най-общо цифрова комуникация), системи за управление на връзката с клиентите (CRM), интеркоми, офис софтуер и т.н. може да бъде решаваща, в зависимост от фирмата. Знанията за социалните медии станаха основни за редица бизнеси, тъй като в тях милиони потребители взаимодействат с търговските марки. Ето един пример за това колко важни са знанията за социалните медии (не само употребата им!) по данни на Microsoft:
- Отлични комуникативни умения
- Умения за решаване на проблеми
- Мултитаскинг
- Умения по медиация и водене на преговори
- Маркетингови стратегии
Избор на подходящо оформление и шаблон за CV
Шаблоните за CV, форматите и оформленията влияят на представата за теб преди физическата среща. Преди интервюто видът на твоето CV на представител за обслужване на клиенти е единственият визуален сигнал, който работодателите възприемат по отношение на личността ти. Не забравяй, че зрението е водещото ни сетиво.
Примерен раздел за образование: от основното до впечатляващото
По същество няма смисъл да представяш гимназиалното си образование, освен ако не изпитваш остра нужда от съдържание за CV-то си на представител за обслужване на клиенти. Стипендиите, наградите, сертификатите и други подобни са полезни за изтъкване от млади професионалисти, кандидатстващи за първа или втора работа. При по-опитните специалисти по обслужване на клиенти трудовият опит почти винаги заема повече място. Съставянето на стегнат, разбираем и прегледен раздел за образование обикновено е добра стратегия. Използвай този пример, за да изброиш най-големите си академични постижения - така другите раздели на CV-то ти за представител за обслужване на клиенти ще изглеждат още по-впечатляващи.
Бакалавър по обществени комуникации, БСУ, Бургас
September 2012 — June 2016
- Завършил с отличие.
Средно образование, ПГ по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“, Бургас
September 2008 — June 2012
- Специалист-администратор в хотелиерството