Най-добрият формат за мотивационно писмо на графичен дизайнер
Повечето мотивационни писма следват една и съща основна структура:
- Горен колонтитул;
- Поздрав;
- Увод;
- Изложение;
- Заключение;
- Подпис / заключителна фраза.
За подробни съвети за всяка от частите прегледай изчерпателното ни специализирано ръководство за писане на мотивационни писма.
Тук предлагаме идеи за оптимизиране на въздействието на отделните части на мотивационното писмо.
Горен колонтитул в мотивационното писмо
Горният колонтитул, наричан също „бланка“, включва името, телефонния номер, имейл адреса и често пощенския адрес на автора. По принцип името е елементът с най-едър шрифт на страницата и се поставя най-отгоре, в средата на реда. Това оформление изразява увереност и помага на работодателите да те запомнят.
В случай че изпращаш мотивационното си писмо по имейл, не приемай, че информацията за контакт с теб е маловажна, защото получателят просто трябва да натисне бутона за отговор. Твоят имейл може да бъде разпечатан или препратен до по-голям екип, а информацията за контакт с теб може да стане трудно откриваема. Последното, което искаш, е да затрудниш обратната си връзка с работодателя.
Освен че представя основна информация за контакт, горният колонтитул трябва да бъде с атрактивен дизайн и да включва достатъчно бяло пространство преди абзаците, които следват. Като графичен дизайнер ти без съмнение си запознат с важността на междуредовите разстояния, щадящи очите. Горният колонтитул трябва да отразява уменията ти за представяне на текст, но не бива да е ексцентричен или прекалено богато украсен.
Цел на горния колонтитул: Да се откроиш сред множеството кандидати за работа с характерен горен колонтитул, който отразява способностите ти в графичния дизайн, докато представя на работодателя името ти и информацията за контакт с теб.
Поздрав в мотивационното писмо
Поздравът, наричан също обръщение, е фразата „Уважаеми г-н Х, …“, с която започва писмото. В почти всички случаи е за предпочитане да ползваш името на получателя. Така ще покажеш, че не изпращаш едно и също мотивационно писмо до всички потенциални работодатели, а се обръщаш към конкретен човек.
Освен това хората обичат да ги наричат по име. Има по-голяма вероятност да отговорят на писмо, адресирано лично до тях, а не до цялата фирма или отдел. Ако назначаващият не е посочен в обявата за работата, може би си струва да се обадиш във фирмата и да попиташ до кого да адресираш писмото си.
Понякога работодателите предпочитат да запазят в тайна името на лицето, което взема решения за назначаването. В такъв случай уважи решението им и не отивай прекалено далеч, за да узнаеш името на човек, който не иска да се обръщаш лично към него.
Уважаеми господин Иванов,
Увод в мотивационното писмо
Един от най-застъпените (и най-мързеливите) начини да започнеш мотивационното си писмо е с думите: „Пиша, за да изразя интереса си…“ Всъщност „Пиша, за да“ е фраза, която трябва да се изкорени от всички мотивационни писма. Получателите вече знаят, че пишеш, така че по-добре им кажи нещо ново.
Целта на поздрава в мотивационното писмо е да установиш пряк личен контакт с назначаващия по дружелюбен и професионален начин.
Уводът обикновено е едно провокативно изречение, което определя работата, която търсиш, и обобщава опита и качествата ти, благодарение на които можеш да я вършиш.
В днешно време добрите графики и завладяващите визуални елементи са основните фактори, които ще накарат клиентите да обърнат внимание на вашето послание. По време на своя десетгодишен опит като графичен дизайнер съм видял как клиентите разглеждат социални медии и приложения и ако съдържанието не им допада, сменят страницата и продължават напред.
Изложение в мотивационното писмо
Вече си се представил, привлякъл си вниманието на читателя и стигаш до същината на нещата – доказателствата, че си чудесен кандидат за свободната позиция.
Двата средни абзаца в писмото ти трябва да изтъкват твоя опит, умения и предишни постижения в областта. Текстът трябва да е възможно най-конкретен и в най-добрия случай да включва статистически данни в подкрепа на твърденията ти. Можеш да ползваш схемата „ситуация – задача – действие – резултат“, за да опишеш предизвикателства от миналото ти, действията, които си предприел, за да се справиш с тях и положителните резултати, които си постигнал.
Очаква се авторът на мотивационното писмо да се похвали с постиженията си, без да преминава границата с високомерието. Въпреки това не забравяй, че целта на писмото не е да обясни защо заслужаваш да бъдеш назначен, а как можеш да помогнеш на работодателя да реши проблемите си.
Ползвай силни глаголи за действие, а където е възможно – цитирай факти и цифри. Например колко корици на списания си изготвил, колко илюстрирани уеб страници си създал или каква е паричната равностойност на рекламните кампании, с чийто дизайн си бил ангажиран.
Цел на изложението в мотивационното писмо: Да изградиш у читателя доверие в способностите си на доказал се графичен дизайнер.
Design036 е единствената компания за потребителска реклама в града. Вашите водещи клиенти трябва да съживят своите марки със завладяващ визуален дизайн, а вие се нуждаете от графичен дизайнер, който може да пресъздаде творческите ви идеи в графична реалност. Работил съм за ваши конкуренти в продължение на много години, но след като се преместих в Пловдив, искам да завладея клиентите ви със силата и простотата на моята работа. Имам бакалавърска степен по графичен дизайн и владея всякакъв основен дизайнерски, уеб, wireframe и мултимедиен софтуер. Благодарение на работата ми по над 120 проекта за графичен дизайн годишно добре разбирам как точно да предавам посланията на моите клиенти.
Извличането на най-добрите идеи в началото на проекта води до гарантиран успех, което се вижда от следните ми постижения:
- UX и UI дизайнът на уебсайт на хотел спечели национална награда за реклама.
- Редизайнът на опаковката на хранителен продукт доведе до годишно увеличение на продажбите със 75%.
- Обновяването на визуалните елементи на профил на туристическа фирма в социалните мрежи доведе до над 160% по-голяма ангажираност.
- Ръководство за графики за маркетинг в търсачки доведе до над 21% повече поръчки.
- Оформлението и шрифтовете бяха възприети от 60 клиенти за предишния ми работодател.
Заключение и подпис
Това е твоят призив към действие, с който намекваш, че писмото ти не бива да бъде оставено настрана и забравено, а читателят трябва да предприеме нещо.
Можеш да попиташ назначаващия дали е удобно да му се обадиш следващата седмица и така да му покажеш, че си сериозен. Можеш да кажеш, че би се радвал да насрочите интервю или поне че очакваш отговор.
Абзацът трябва да бъде кратък, но да внуши на кореспондента, че трябва да предприеме някакво действие като резултат от писмото. Излъчвай увереност и решителност, без да звучиш помпозно или високомерно. С други думи, трябва да помолиш да те вземат на работа като графичен дизайнер, а не да изискваш назначението, но от увереността ти да стане ясно, че имаш самочувствие на изключителен кандидат.
Цел на заключението: Да завършиш с призив към действие, насърчавайки читателя да не забравя мотивационното ти писмо.
Бих искал да споделя с вас на интервю как моите визуализации са преобразили съдбата на предишните ми клиенти. Уверен съм, че мога да направя същото и за вашите клиенти.
С уважение,
Тодор Мартинов
Проучи уебсайта на фирмата и публикациите ѝ в социалните медии, за да разбереш какъв език използва и какъв имидж гради. След това се обърни към фирмата с езика и стила, който обикновено използва самата тя.