Най-добрите рекламни послания са кратки, въздействащи и запомнящи се. Доводите им са необорими и провокират емоционална реакция, която подтиква към действие. Ако насоченото послание удари право в целта, потребителят натиска бутона за поръчка.
Изпипаното мотивационно писмо в областта на продажбите има същия ефект. То представя убедително професионалните ти умения и показва, че си наясно с нуждите на работодателя.
Ако доводите ти имат пряко отношение към бизнеса на назначаващия, те ще му направят впечатление и ще послужат за основа на представянето ти в следващите етапи от конкурса.
Уважаеми г-н Трайков,
Удовлетвореността на клиентите на товарни превози изисква много повече от гарантиране на наличности и атрактивно ценообразуване. При конкуренцията с други търговци в предлагането на контейнери по организирането на морски транспорт основните параметри на услугата и цената не ми осигуряват желаното предимство. Трябва да убедя клиентите, че си струва да работят именно с моя колектив.
Наясно съм, че „Крано Глобал“ пуска нови маршрути в Далечния Изток, и се надявам опитът ми в В2В продажбите в региона да се окаже полезен. От десет години работя в мрежа, представям доклади на конференции по транспорта и градя отношения с повече от 250 вносители и износители. В рамките на шест години спомогнах за увеличаването на пазарния дял на работодателя си от 4 на 8%.
„Крано Глобал“ подкрепя философията на бореца победител, затова очаквам да пасна добре в колектива. Ето някои от по-важните ми постижения в продажбите на yслуги в областта на спедицията:
Задълбоченото познаване на конкретните изисквания на клиента е ключово за определянето на лостовете при договарянето и реализирането на пълния потенциал на всяка възможност. Работата ми е най-интересна, когато управлявам гъвкави процеси по продажби, вместо просто да изготвям оферти за евентуални клиенти.
Към тази кариерна възможност ме насочи един от настоящите Ви управители по продажбите, Ясен Николов. Надявам се да се срещнем на интервю, за да разбера защо толкова му харесва да работи при Вас.
С уважение,
Екатерина Влаева
11.09.2024 г., гр. София
Рекламното послание в кандидатурата ти за работа трябва да бъде оригинално, а някои индустрии изискват по-голяма доза творчество. Въпреки това е добре структурата на мотивационното ти писмо да следва общия план, приет за повечето професии.
Мотивационното писмо е кратък документ (300 – 400 думи), придружаващ автобиографията ти. То ти позволява да представиш по-подробно личността си и уменията си да убеждаваш клиентите в ползите от продуктите и услугите, които предлагаш.
Представянето ти ще бъде най-пълноценно, ако спазваш следната структура:
Липсва ти вдъхновение? Прегледай и другите ни примерни мотивационни писма, свързани с със сектор „Продажби“:
За повече информация и подробно описание на всеки раздел прегледай специализираното ни ръководство за съставяне на мотивационни писма.
Първите изречения от мотивационното ти писмо за работа в сектора на продажбите ти дават чудесна възможност да си направиш бърза реклама. Професионалните търговци са майстори на кратките, съдържателни послания, затова едва ли ще ти е трудно да напишеш увод, който попада право в целта.
Създай представа за потенциалния си принос към работодателя. Обясни как си изпълнявал и надминавал цели за продажби, как си съдействал за растежа на бизнеси, как си привличал нови клиенти. Грабни вниманието на читателя, за да продължи с интерес към изложението ти.
Уважаема г-жо Танева,
Като специалист в продажбите на лабораторни и медицински консумативи съм се убедил, че удовлетвореността на потребителите е ключов фактор за развитието на бизнеса. За петгодишния си стаж при последния ми работодател задържах 85% от клиентите на годишна база и привлякох повече от 30 средни и големи предприятия. Впечатлен съм от Вашия стремеж към иновации и ангажимент за качествено обслужване и вярвам, че като Ваш търговски представител ще надмина досегашните си постижения.
Здравейте,
Казвам се Красимир и бих искал да кандидатствам за обявената от вас позиция за специалист телефонни продажби. Смятам, че петгодишният ми опит в кол център ме прави подходящ кандидат за длъжността.
Избягвай стандартните встъпителни изречения и говори по същество. Демонстрирай уменията си в действие. Ако с отличното си обслужване си задържал „85% от клиентите на годишна база“ и си спомогнал за разрастването на бизнеса на минали работодатели, спомени го в самото начало. Фактите и цифрите илюстрират реалния ти принос.
С този подход можеш да изтъкнеш квалификацията си в унисон с нуждите на работодателя и да изградиш впечатление за потенциалните ползи от назначаването ти.
Уважаеми г-н Трайков,
Удовлетвореността на клиентите на товарни превози изисква много повече от гарантиране на наличности и атрактивно ценообразуване. При конкуренцията с други търговци в предлагането на контейнери по организирането на морски транспорт основните параметри на услугата и цената не ми осигуряват желаното предимство. Трябва да убедя клиентите, че си струва да работят именно с моя колектив.
Изложението е основната част от мотивационното писмо, в която трябва да обясниш какво те превръща в незаменим специалист по продажбите. В естествения ход на повествованието си можеш да представиш следното:
Започни със замах – представи ключови умения и качества, които те превръщат в отличен кандидат за обявената позиция в сектора на продажбите. Ето как можеш да разкажеш професионалната си история:
Използвай търговска практика в мотивационното си писмо
Специалистите по продажби използват различни техники за успешно сключване на сделки. Прилагането на една-две от тях в писмото ти ще загатне за търговския ти нюх.
Докато си проучвал потенциалния си работодател, със сигурност си установил някои от слабите му места. Обясни как назначаването ти ще допринесе за решаването на проблемите му. Можеш да го направиш в едно изречение – както при убеждаващата комуникация с клиента преди реализирането на продажба.
Задължително трябва да съобразиш съдържанието на мотивационното си писмо с културата и целите на работодателя, за да покажеш, че ще се впишеш в средата му в личен и професионален план.
Проучи подробно фирмата, в която кандидатстваш, и установи кои са конкурентите й. След това формулирай възможния си принос към бизнеса ѝ в съзвучие с приоритетите ѝ.
Да вземем за пример логистичния гигант DB Schenker, който във всеки един момент предлага стотици работни позиции, включително в сектора на продажбите, по целия свят. Компанията се ръководи от мотото „Ангажирани, способни, глобални“.
Фирмената култура на DB Schenker се гради на равнопоставеност, приобщаване и уважение. Мисията ѝ се изразява в:
Свържи елементи от мисията и ценностите на компанията със своя опит, качества и умения. Можеш да споделиш и лични впечатления от дейността ѝ, за да покажеш, че споделяш нейните стремежи и проявяваш неподправен интерес към обявената позиция.
Наясно съм, че „Крано Глобал“ пуска нови маршрути в Далечния Изток, и се надявам опитът ми в В2В продажбите в региона да се окаже полезен. От десет години работя в мрежа, представям доклади на конференции по транспорта и градя отношения с повече от 250 вносители и износители. В рамките на шест години спомогнах за увеличаването на пазарния дял на работодателя си от 4 на 8%.
„Крано Глобал“ подкрепя философията на бореца победител, затова очаквам да пасна добре в колектива. Ето някои от по-важните ми постижения в продажбите на yслуги в областта на спедицията:
Задълбоченото познаване на конкретните изисквания на клиента е ключово за определянето на лостовете при договарянето и реализирането на пълния потенциал на всяка възможност. Работата ми е най-интересна, когато управлявам гъвкави процеси по продажби, вместо просто да изготвям оферти за евентуални клиенти.
Заключителният коментар преди евентуалното реализиране на продажба изразява уважение и надежда. Можеш да използваш същия подход в мотивационното си писмо. Обобщи търговското послание, че си отличен кандидат за позицията, без да си придаваш излишна важност. Бъди уверен, но не и самонадеян.
Изрази желанието си да продължиш диалога с работодателя, като отправиш „призив към действие“. Насърчи го да те потърси – все пак целта ти е да отидеш на интервю.
Завърши писмото любезно, с фраза като „С уважение“, „С най-добри пожелания“ или „Благодаря Ви за отделеното време“, и напиши отдолу името си. Под него можеш поставиш датата и населеното място, откъдето пишеш.
Към тази кариерна възможност ме насочи един от настоящите Ви управители по продажбите, Ясен Николов. Надявам се да се срещнем на интервю, за да разбера защо толкова му харесва да работи при Вас.
С уважение,
Екатерина Влаева
11.09.2024 г., гр. София
Ако сега завършваш образованието си или наскоро си преминал курс за придобиване на квалификация за продавач-консултант, търговски представител или друга специалност от направление „Търговия на едро и дребно“, липсата на трудов опит не е пречка да съставиш хубаво, целенасочено мотивационно писмо.
Можеш да започнеш работа като помощник в търговски екип, където да изучиш тънкостите на професията, докато изпълняваш рутинни задължения. От друга страна, за назначаване на позиция като продавач в магазин рядко се изисква дори професионална квалификация – достатъчна е диплома за средно образование.
Ето какво да включиш в мотивационното си писмо на начинаещ в сектора на продажбите:
Подкрепи преносимите си умения и знанията си с академични или житейски постижения, за да не бъдеш голословен.
В мотивационното писмо приложи техниките си за влияние и убеждаване, които използваш при продажбите. Придържай се към основното си послание, за да изтъкнеш потенциалния си принос за работодателя.
С помощта на нашия онлайн инструмент мотивационното ти писмо ще се превърне в идеалното допълнение на автобиографията ти. Предлагаме и професионално оформени шаблони, с които кандидатурата ти ще придобие безупречен вид. На добър час!