Човешки ресурси Примерно CV и ръководство за писане

Доказано примерно CV за конкретна работа + ръководство за писане за намиране на следващата ти работа през 2024 г. Можеш да редактираш това примерно CV на Човешки ресурси и лесно да създадеш перфектното CV само за няколко минути. Просто попълни своите данни, изтегли новото си CV и кандидатствай за работа още днес!
Редактирай това CV

Професионалното CV в областта на човешките ресурси трябва да бъде безупречно, за да ускори намирането на работа – все пак ти си човекът, който обикновено оценява кандидатите. Въпреки това търсенето на отлични автобиографии и създаването на собствено блестящо CV са две различни задачи.

Cvapp.bg може да ти помогне. Възползвай се от нашите ръководства и примерни автобиографии за повече от 30 професии и CV-то ти ще се озове в ръцете на някой от бъдещите ти колеги.

Как се пише автобиография на специалист по човешки ресурси

Вече си свикнал да преглеждаш автобиографии, така че имаш добра представа какво би те улеснило. Придържай се към следните раздели, когато организираш информацията си:

  • Заглавна част на автобиографията (горен колонтитул);
  • Резюме (познато и като личен профил);
  • Раздел за трудов стаж;
  • Раздел за умения;
  • Раздел за образование.

Вече знаеш, че най-успешните автобиографии съответстват по тон и стил на имиджа на фирмата, към която са насочени. Приложи тези познания в собственото си търсене на работа. Направи проучване, за да се запознаеш с философията на компанията за наемане и задържане на служители, както и със структурата на възнагражденията и социалните придобивки.  

Съвет от експерта

Оптимизация за автоматизирани системи за подбор на кандидатури

Ако си нов в областта на човешките ресурси, може и да не познаваш в дълбочина автоматизираните системи за подбор на кандидати. С напредването на кариерата ти вероятно ще установиш, че те облекчават натоварването ти, като сканират и разпределят CV-та. Въпреки това те могат да отхвърлят и твоята автобиография, ако не е форматирана правилно.

Най-добрият подход за издържане на проверката на ATS е анализът на всяка обява за работа. Открий ключовите думи и фрази и ги спомени на подходящи места в автобиографията си. Постарай се текстът да звучи естествено и не прекалявай с повторенията на определени фрази.

Свързана статия
Как се пише автобиография
Всички полезни съвети, инструменти, шаблони и примери, от които се нуждаете, за да се научите да пишете автобиография през 2024 г.

Избор на най-добрия формат за CV в областта на човешките ресурси

Специалистите по подбор на персонал като теб предпочитат автобиографии, представени в обратно хронологичен ред – придържай се към изпитаната стратегия. Този формат е съсредоточен върху раздела за трудов стаж, който представя професионалния ти опит, започвайки от най-скорошното назначение (и обхваща последните 10 години).

Съществуват и други формати, но до тях се прибягва само при определени обстоятелства. Кандидатите, завършили наскоро университета и тези, търсещи промяна в кариерния си път, могат да разгледат алтернативните и комбинираните формати за CV, които предлагаме.

Заглавна част на автобиографията: Информация за контакт

Заглавката (горният колонтитул) в CV-то ти трябва да представя ясно информацията за контакт с теб. Тя трябва да бъде лесно откриваема и прегледно форматирана.

  • Име, фамилия и длъжност: Включи името, фамилията си и длъжността, за която кандидатстваш;
  • Имейл адрес: Използвай семпъл, официален формат, например: име.фамилия@google.com;
  • Телефон: Ако имаш отделен номер за служебни контакти, впиши него;
  • Населено място: Спомени населеното място, където живееш, и добави „С възможност за пътуване/преместване“, ако е необходимо;
  • LinkedIn: Постави връзка към профила си в LinkedIn, ако той е активен и те представя като специалист в областта на човешките ресурси.

В зависимост от работодателя можеш да включиш датата си на раждане и актуална снимка.

Препоръчителни действия
  • Мария Балабанова
  • Специалист по управление на човешките ресурси
  • 0777565656
  • mariya.balabanova@yahoo.com
Непрепоръчителни действия
  • Мария Балабанова
  • HR специалист
  • 0777565656
  • meri_hr_queen@yahoo.com

Примерно резюме в автобиографията: Качване на борда

Използвай тези 3 – 4 реда за кратко, убедително представяне на опита и качествата си. Посланието ти ще достигне до други специалисти в областта на човешките ресурси, а всички те имат свои критерии за оценка на личния профил. Следвай интуицията си, докато разказваш за най-голямото си постижение в областта и обясняваш с какво ще допринесеш за личния състав на избраната от теб фирма. 

Разделът е труден за писане дори за специалисти по човешки ресурси. Не се въздържай от въздействащи, положителни епитети в описанието на личността и кариерата си.

Следва примерен личен профил от автобиография.

Опитен специалист по управление на човешките ресурси, способен да изпълнява всички основни задължения на отдела, включително приобщаване и обучение на персонал. Мотивирана да работи като лице за контакт по всякакви въпроси относно политиките, процедурите, социалните придобивки, осигуряването и много други.

Примерен трудов стаж: Демонстрация на приноса  

Ето няколко въпроса, които да си зададеш, докато съставяш раздела за трудов стаж в автобиографията си на специалист по човешки ресурси:

Каква е следващата ти стъпка в кариерата? За да отговориш, трябва да персонализираш подточките в раздела за трудов стаж и да покажеш, че вече разполагаш с опита, необходим за позицията.

С какво ще допринесеш за работата на отдела? Целта ти не е просто да изпълняваш адекватно задълженията си. Трябва да покажеш, че си мотивиран и имаш идеи за внасяне на подобрения.

Какво си постигнал? Кариерата ти не е низ от отговорности, а история на постиженията ти.  

Как да определиш количествено постиженията си? Вече знаеш, че конкретните данни и подробностите в автобиографията правят силно впечатление, затова не ги пропускай в твоя документ.  

Следва примерен раздел за трудов стаж, който можеш да адаптираш според нуждите си.

Администратор, човешки ресурси в "Плана" ООД, София
януари 2017 — декември 2023

  • Прилагане на задълбочени познания в изпълнението на всички основни функции на отдел "Човешки ресурси".
  • Организиране и водене на трудови досиета.
  • Изготвяне на документи за политиките, социалните придобивки и др.
  • Оказване на съдействие на специалистите по подбор на персонал при всички процеси по назначаване.
  • Ориентиране на новонаети служители.
  • Осигуряване на пълно съответствие с европейските и националните стандарти, насоки и разпоредби.
  • Интерпретиране на политиките и процедурите, ефективна комуникация с персонала за направените изводи.

 

Асистент, човешки ресурси в "Топ персонал", Димитровград
юли 2014 — декември 2016

  • Комуникация със служителите под прекия надзор на началник отдел "Човешки ресурси".
  • Поддържане на системата за трудови възнаграждения и персонално начисляване на удръжките.
  • Наблюдение на участието на персонала в осигурителни програми.
  • Актуализиране на графика за оценка на представянето на персонала.
  • Въвеждане на промени, свързани с човешките ресурси, в системата за трудови възнаграждения и осигуряване.
  • Участие в допълнителни проекти.

Писане на CV на специалист по човешки ресурси без опит

Специалистите по подбор на персонал знаят, че кандидатите за стартови позиции най-вероятно нямат трудов опит в областта на човешките ресурси. Ако си работил каквото и да е, ти вече имаш умения. А дори и да не си работил досега, вероятно си се занимавал с доброволческа дейност или си участвал в клубове и извънкласни дейности, където си придобил преносими професионални умения. 

Наблегни на личните си качества като добро управление на времето, организираност и сътрудничество. Можеш да усвоиш наръчника на служителя и процеса за проверка на автобиографии, но работодателите очакват доказателства за комуникативните ти умения и други способности, които те превръщат в ценен кадър.

Примерни умения в автобиографията: Широко скроен

Специалистите по човешки ресурси трябва да притежават отлични умения за работа с хора, но е хубаво да представиш по-разнообразен набор от качества, които отразяват и познанията ти в областта. 

При бързия преглед на автобиографии погледът ти вероятно се насочва автоматично към раздела с уменията. Искаш да се увериш, че кандидатът притежава основните качества за обявеното работното място, а в същото време да разбереш с какви достойнства се откроява. Имай го предвид, докато съставяш раздела си за умения.

Ето някои умения, които можеш да изтъкнеш:

Примерни умения в CV на специалист по човешки ресурси
  • Способност за общуване на всички равнища във фирмата и с външни партньори;
  • Дискретност и запазване на поверителност;
  • Планиране и организационни умения;
  • Чувство за отговорност и внимание към детайла;
  • Анализ, тълкуване и прилагане на разпоредбите;
  • Работа със специализирани инструменти и бази данни.

Представянето на уменията ти трябва да бъде насочено пряко към обявата за работа, а в същото време да запознава назначаващите с твои качества, от които не са осъзнавали, че имат нужда (преди да им ги отбележиш).

Примерен раздел за образование в автобиографията на специалист по човешки ресурси

Разделът за образование в автобиографията ти на специалист в областта на човешките ресурси изброява академичните ти степени. За повечето длъжности в тази сфера е нужна само бакалавърска степен, но някои работодатели очакват да имаш и завършена магистратура. Ако си придобил магистърска или по-висока степен, няма нужда да включваш средното си образование.

Вероятно си усвоил много от уменията си на работното място, но ако си посещавал и курсове, които биха допринесли за кандидатурата ти, изброй ги в този раздел.

Редица университети и школи (например Институтът за човешки ресурси) предлагат специализирано обучение в областта. Така кандидати, завършили например право, икономика, организация на труда или психология, могат да надградят познанията си и да придобият професионална квалификация по управление на човешките ресурси с удостоверение от МОН, което позволява практикуване на професията.

Следва примерен раздел за образование, който дава представа за формата. 

Бакалавър, Нов български университет, София
септември 2010 — май 2014

  • Завършила с отличие


Диплома за средно образование, СУ "Любен Каравелов", Димитровград
септември 2006 — юни 2010 

Оформление и дизайн на автобиографията: Първи впечатления

Вече знаеш, че в самото начало на прегледа на чужда автобиография (в Северна Америка документът се нарича „резюме“) човек си съставя мнение. Спонтанните предубеждения могат да се разсеят с отлично представяне в раздела за трудов опит, но е много по-добре първото впечатление да е страхотно!

Използвай стила, който предпочиташ, когато самият ти преглеждаш автобиографии. Текстът трябва да е четлив и подреден. Привлечи вниманието не с излишен блясък, а с информация по същество.

Шаблонът за автобиография може да ти помогне да се съсредоточиш върху писането, като при всички случаи ти гарантира свежо форматиране.

Препоръчителни действия
  • Запази баланса между бялото пространство и текста, за да избегнеш умора на очите.
  • Придържай се към еднакви размери и стилове на шрифта в цялата автобиография.
  • Избери оформление, съответстващо на фирмената визия и култура.
Непрепоръчителни действия
  • Не прекалявай с цветовете или изображенията в автобиографията си на специалист по човешки ресурси.
  • Не забравяй да провериш текста за граматически и правописни грешки, преди да изпратиш документа.
  • Не се отклонявай от стандарта за странични полета - 2,5 см.
Пример

Профил

Опитен специалист по управление на човешките ресурси, способен да изпълнява всички основни задължения на отдела, включително приобщаване и обучение на персонал. Мотивирана да работи като лице за контакт по всякакви въпроси относно политиките, процедурите, социалните придобивки, осигуряването и много други.

 

Трудов стаж

Администратор, човешки ресурси в "Плана" ООД, София
януари 2017 — декември 2023

  • Прилагане на задълбочени познания в изпълнението на всички основни функции на отдел "Човешки ресурси".
  • Организиране и водене на трудови досиета.
  • Изготвяне на документи за политиките, социалните придобивки и др.
  • Оказване на съдействие на специалистите по подбор на персонал при всички процеси по назначаване.
  • Ориентиране на новонаети служители.
  • Осигуряване на пълно съответствие с европейските и националните стандарти, насоки и разпоредби.
  • Интерпретиране на политиките и процедурите, ефективна комуникация с персонала за направените изводи.

 

Асистент, човешки ресурси в "Топ персонал", Димитровград
юли 2014 — декември 2016

  • Комуникация със служителите под прекия надзор на началник отдел "Човешки ресурси".
  • Поддържане на системата за трудови възнаграждения и персонално начисляване на удръжките.
  • Наблюдение на участието на персонала в осигурителни програми.
  • Актуализиране на графика за оценка на представянето на персонала.
  • Въвеждане на промени, свързани с човешките ресурси, в системата за трудови възнаграждения и осигуряване.
  • Участие в допълнителни проекти.

 

  • Комуникативност
  • Управление на
  • представянето
  • Връзки със служителите
  • Наемане и задържане на
  • персонал
  • Управление на човешкия
  • ресурс
  • Информационни
  • технологии

 

Образование

Бакалавър, Нов български университет, София
септември 2010 — май 2014

  • Завършила с отличие


Диплома за средно образование, СУ "Любен Каравелов", Димитровград
септември 2006 — юни 2010 

На специалистите по човешките ресурси се пада голяма отговорност – те поддържат личния състав, благодарение на който работи бизнесът. Приспособи автобиографията си към длъжността и фирмата, в която искаш да работиш. Използвай нашия онлайн инструмент за съставяне на CV за по-ефективен процес на кандидатстване.

Създай своето CV само за 15 минути
Използвай проверени професионални шаблони за CV, следващи точните правила за CV, които работодателите търсят.
Създай моето CV