Правилното форматиране на мотивационното писмо за образователен консултант/преподавател изисква добра структура, дизайн и оформление. Мотивационните писма почти никога не трябва да са по-дълги от една страница и трябва да включват шест основни елемента:
Горният колонтитул на мотивационното писмо, известен още като бланка, е раздел в горната част на страницата с атрактивен дизайн, който включва твоето име, професия, пощенски адрес, телефонен номер и имейл. Ако имаш профил в LinkedIn или друг уебсайт, който описва твоите академични или професионални постижения, можеш да включиш и тях.
Горният колонтитул е най-добрата ти възможност да придадеш на писмото си стилен дизайн и оформление, като внимателно използваш шрифт, оформление и може би акцентен цвят. Писмото ти трябва да изглежда добре на пръв поглед, преди някой дори да прочете първата дума, и да създава положително визуално впечатление веднага след отварянето му. Виж нашето примерно мотивационно писмо за повече идеи за създаване на страхотен горен колонтитул.
„Уважаеми доктор Иванов“, „Уважаема госпожо Николова“ и „Уважаеми господин Тодоров“ са подходящи начини за поздрав в мотивационно писмо. А „До всички заинтересовани лица“ не е.
Винаги се опитвай да адресираш мотивационното писмо лично до човека, отговарящ за обработката на кандидатурите за работата, която искаш. Ако случайно познаваш този човек лично, то можеш да го поздравиш и по име и фамилия.
Ако не знаеш името на човека, на когото пишеш, постарай се да го разбереш. Ако не можеш да намериш тази информация онлайн, просто се обади на работодателя и го попитай.души вече го оцениха четат собствените си имена и е по-вероятно да получиш отговор на писмо, адресирано до човек, отколкото на писмо, адресирано до цяла фирма или отдел.
Първият ти абзац или въведението в мотивационното писмо е начинът, по който правиш първото си впечатление, а ти искаш да започнеш отлично. Посочи работата, която търсиш, и започни с убедително утвърждение защо си отличен специалист в своята област.
Мотивационните писма често се променят с годините трудов стаж, които кандидатът има. За кариера в академичните среди може да е добре да споменеш научната си степен и къде си я получил/а. Посочи силните си страни и се опитай да приложиш подход, който служителят по подбор на персонал би намерил за неустоим.
Виж въведението в примерното ни мотивационно писмо за образователен консултант/преподавател по-долу.
Уважаема госпожо Стаменова,
Благодаря ви, че отделихте време, за да прегледате моите документи за кандидатстване.
Средните два или три абзаца в писмото ти (основният текст) трябва да съдържат убедителни аргументи, че си правилният човек за работата. Разкажи по-подробно за своя трудов стаж и академични успехи.
Също е добре да споменеш името на институцията, в която кандидатстваш, и защо искаш да работиш там. Не пиши универсално мотивационно писмо, което може да се изпрати на всеки, а го персонализирай за работодателя, за когото искаш да работиш.
Виж основния раздел в нашето примерно мотивационно писмо за образователен консултант/преподавател:
Прочетох, че търсите кандидати за позицията на административен асистент, и съм убедена, че притежавам перфектния опит и умения за нея. През последните няколко години работих като административен асистент в два офиса с голям обем на работа и използвах уменията си, за да осигурявам оптимална поддръжка на колегите там. Умея да изпълнявам административни задължения, за да гарантирам безпроблемната работа на всеки офис.
Моята организираност е причина да градя кариера в административната сфера, а положителното ми въздействие върху производителността в офиса е онова, което ме кара да продължавам да работя тази професия. Осъзнавам важната роля на административния асистент и ще се стремя да осигурявам на вашия офис изключителна подкрепа.
Заключението или твоят последен абзац може да служи за заключение и благодарност, но трябва да включва и призив към действие, който кара получателя да ти отговори. Може да кажеш, че винаги си на разположение на предоставения адрес и телефон за контакт, че очакваш с нетърпение отговор и че ще се радваш да получиш покана за интервю. Накарай читателя да мисли, че трябва да направи нещо след получаването на писмото ти.
Приключи с думи като „С уважение“, „Желая Ви всичко най-добро“ или други подобни, след това добави интервал и напиши името си, както е показано в примерното мотивационно писмо за образователен консултант/преподавател по-долу. (Не е необходимо наистина да подписваш писмото в електронната кореспонденция, въпреки че можеш да добавиш цифров подпис, ако желаеш.) Виж заключението в примерното ни мотивационно писмо за образователен консултант/преподавател по-долу.
Ако желаете да обсъдим това по-подробно, можете да се свържете с мен при първа възможност.
С уважение,
Николета Илиева
Причината да напишеш мотивационно писмо е, че искаш да установиш лична връзка с мениджъра по подбор на персонал. И въпреки че това е официално бизнес писмо, то трябва да бъде и донякъде лично. Можеш да обсъдиш личните си причини да търсиш нова работа или да подчертаеш интересите си, които са те накарали да работиш в тази област.
Представи си, че си мениджърът по подбор на персонал, който е получил това писмо. Дали ще ти бъде интересно да се срещнеш с човека, който го е написал? Писмото ти трябва да излъчва както компетентност, така и увереност, без да звучи арогантно или самонадеяно. Опитай се да изглеждаш едновременно професионално и симпатично, като не забравяш, че никой не иска да наеме на работа човек, когото не харесва.