В резюмето или личния профил се обръщаш лично към читателя на автобиографията ти и трябва да бъдеш убедителен, за да се представиш в положителна светлина. Тук ти си търговската марка, а нуждите на „купувача“ са тези на работодателя, когото се стремиш да впечатлиш.
За професионалистите в областта на маркетинга възприемането на имиджа, философията и характера на организациите и марките е втора природа. В това тяхно превъплъщение посланията им резонират в целевата аудитория, като се съсредоточават върху нуждите на потребителите и ги представят в положителна светлина.
Този кратък абзац в автобиографията ти има много важна роля. Личната и професионалната ти същност ще блесне, ако се възползваш максимално от всяка дума, без да пренебрегваш достойнствата си. Разполагаш с две-три почти пълни изречения да докоснеш правилните струни – бъди кратък, но убедителен. Изпусни подлога „аз“ и започни направо с глагол, ориентиран към резултатите ти. Използвай ясен, описателен и динамичен, но не и прекалено образен език. Изрази ентусиазма, увереността и енергията си с откровен и автентичен тон, в който не прозира самонадеяност.
Опитен мениджър по дигитален маркетинг с доказан опит в разработването и насочването на въздействащи дигитални маркетингови стратегии. Квалифицирана съм в мониторинга на уеб стратегии и разработване, дигиталната ангажираност и инструментите, ориентирани към потребителите. Умея да ръководя стратегически взаимоотношения за постигане на целите на компанията.
В случай че кариерата ти включва поредица от назначения в областта на дигиталния маркетинг, следвай стандартната структура на CV, започваща с трудовия ти стаж в обратно хронологичен ред.
Представи сегашното/последното си назначение първо в списъка и продължи назад във времето с не повече от 4 – 5 позиции. Ако в трудовия ти стаж има пролуки или си изпълнявал длъжности без връзка с професията, по-актуалните назначения са с предимство.
Като цяло автобиографията ти трябва да включва само трудов опит в сферата на дигиталния маркетинг. Разбира се, има и изключения. Да предположим, че си се прицелил във временна позиция за писане на блогове за фирма за ландшафтен дизайн, а в миналото си работил през уикендите в градинската секция на „Практикер“. Струва си да споменеш това назначение, ако опитът ти в дигиталния маркетинг, така или иначе, е скромен.
Мениджър по дигитален маркетинг в „Капитал“ ЕООД, Варна
November 2018 — February 2023
Мениджър по дигитален маркетинг в „ДиДжиМарк“ ООД, Варна
April 2014 — July 2018
В случаите, когато работодателят очаква да имаш официално образование, типичното изискване за специалист в областта на дигиталния маркетинг е бакалавърска степен по маркетинг, комуникации или графичен дизайн. Може да ти трябва сертификат за Google AdWords, а за позиция на управител или директор – и магистърска степен.
Най-общо трябва да изброиш придобитите университетски образователни степени в обратно хронологичен ред, започвайки от най-високата. Ако ти остава място на страницата, спомени получени академични награди или други особени постижения и отличия.
В този раздел изброй и дипломите, сертификатите и стажовете, свързани с обучението и професионалното ти развитие. Не пренебрегвай информация, която демонстрира, че продължаваш да се учиш, за да останеш в крак с развитието на сектора на дигиталния маркетинг.
В някои случаи може да обмислиш смяна на местата на разделите за трудов стаж и обучение в автобиографията ти. Това е логично, ако имаш ограничен професионален опит в областта на дигиталния маркетинг (и сега навлизаш в бранша), образованието ти е впечатляващо или има специално отношение към позицията, или работиш на свободна практика и имаш желание да развиеш бизнеса си в тази насока.
Бакалавър по маркетинг, УНСС, София
September 2010 — June 2014
Средно образование, НФСГ, София
September 2006 — June 2010
Този раздел от CV-то ти има за цел да представи уменията, които си усвоил, за да посрещнеш очакваното търсене от страна на работодателите. Предварителното планиране на обучението е част от амплоато на специалиста по дигитален маркетинг, както и уменията за проучване на пазара. И тъй като знаеш едно-две неща за маркетинга, концепцията да се пласираш с помощта на разделите за умения и трудов стаж в CV-то едва ли ти е чужда.